CLAUSTRES
LA CATALUNYA ROMÀNICA
SAN FRANCISCO DE OURENSE
Municipi: Ourense
Província: Ourense

Parece ser que os franciscanos se instalaron en Ourense a mediados do século XIII.En 1292, coma consecuencia das loitas entre o Bispado e o Concello, os partidarios do bispo Pedro Yánez de Novoa destruiron o asentamento franciscano.

 O Papa Clemente V obrigou a recontruir o convento en 1308 e a mediados do século XIV xa volvía a estar en funcionamento. O claustro construíse entre 1325 e 1350, de estilo de transición do románico ó gótico.

Despois da desamortización do 1835, pasou a ser cuartel, evitando deste modo os problemas que creaba o aloxamento dos soldados ós veciños.

Como detalle curioso, algúns militares dedicáronse a romper as cabezas dos animais salvaxes do claustro para usalos de pisapapeis.

En 1926 foi declarado Monumento Histórico Nacional


Els textos descriptius dels diferents capitells del claustre han estat facilitats per Alberto Novoa Bernárdez d'Ourense.

Sembla ser que els franciscans s’instal·laren a Ourense a mitjans dels segle XIII. El 1292, com a conseqüència de les trifulgues entre el Bisbat i el Concello, els partidaris del bisbe Pedro Yáñez de Novoa destruiren l’assentament franciscà.

El papa Climent V, obligà a reconstruir el convent el 1308 i a mitjans del segle XIV ja tornava a estar en funcionament. El claustre fou construit entre 1325 i 1350, d’estil de transició del romànic al gòtic.

Després de la desamortització del 1835, passà a ser cuartel, evitant d’aquesta manera els problemes que creava l’allotjament dels soldats als veïns. Com a detall curiós, els militars es dedicaren a trencar els caps del bestiari del claustre per a fer-los servir de petjapapers.

El 1926 fou declarat Monumento Histórico-Artístico.  

Parece ser que los franciscanos se instalaron en Ourense a mediados del siglo XIII. En 1292, como consecuencia de las trifulgas entre el Obispado i el Concello, los partidarios del obispo Pedro Yáñez de Novoa destruyeron el asentamiento franciscano.

En 1308, el papa Clemente V obligó a reconstruir el convento i, a medianos del siglo XIV ya funcionaba de nuevo. El claustro se construyó entre 1325 y 1350, de estilo de transición dels románico al gótico.

Después de la desamortización de 1835 pasó a ser cuartel, evitando de este modo los problemas que creaba el alojamiento de los soldados a los vecinos. Como detalle curioso, los militares se dedicaron a cortar las cabezas del bestiario del vlaustro para utilizarlos como pisapapeles.

En 1926 fue declarado Monumento Histórico-Artístico.